Komunikāciju būvniecība ir garš un sarežģīts darba process
SIA “Jūrmalas ūdens” arī šogad veic vērienīgu
ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūvi pilsētas rajonos, kur līdz šim
ūdenssaimniecības pakalpojumi nav bijuši pieejami. Projekta “Jūrmalas
ūdenssaimniecības attīstība IV kārta” realizācija skar galvenokārt tos rajonus,
kuru prioritāte noteikta pilsētas attīstības plānā. Dažādās Jūrmalas ielās jau
uz šo brīdi ir veikta kompleksa ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūve un
notiek ceļu seguma atjaunošana vai labiekārtošanas darbi.Būvdarbi gandrīz vienmēr saistās ar zināmām neērtībām
sabiedrībai. Apakšzemes komunikāciju
izbūve atsevišķās vietās rada satiksmes ierobežojumus, tomēr jāsaprot, ka,
pilnīgi netraucējot satiksmei, šāda apjoma darbu veikšana nav iespējama.
Cilvēkiem dažreiz rodas jautājumi un neskaidrības - kāpēc
ielas posms slēgts tik ilgu laiku, kāpēc dažreiz izskatās, ka objektā nekas
nenotiek, kādēļ pēc darbu pabeigšanas tranšejas vieta nav nekavējoties
noasfaltēta utt.? Tāpēc sniedzam īsu ieskatu darba procesā.
Komunikāciju izbūves process
-
Apakšzemes
komunikāciju izveide sākas ar būvlaukuma apsekošanu, kam seko plānotās
ūdensvada un kanalizācijas trases nospraušana dabā.
- tiek skaņota ūdensvada un kanalizācijas
pieslēgumu vieta nekustamajiem īpašumiem ar esošu apbūvi un deklarētiem iedzīvotājiem
mājsaimniecībā.
- Aktīvie būvdarbi sākas ar ielas seguma
demontāžu.
-
Seko
tranšeju rakšana. Tranšejas tiek raktas ar ekskavatoru pietiekoši platas, lai
varētu brīvi veikt cauruļvadu izbūvi, izrakto zemi berot pašizgāzējā vai, ja
esošā situācija to atļauj, blakus tranšejai.
Pie
augsta gruntsūdens līmeņa tiek izmantotas gruntsūdens pazemināšanas iekārtas.
Atsūknētais ūdens tiek novadīts lietus kanalizācijā vai grāvjos.
-
Cauruļvadi
tiek guldīti uz sagatavota vidēji rupjas smilts pabēruma tikai pēc tam, kad ir
saņemta būvuzrauga atļauja. Sadzīves kanalizācijas tīklu izbūve tiek veikta
sākot izbūvi no dziļākās vietas.
- Cauruļvadi tiek apbērti ar vidēji rupju
smilti. Tranšejas aizbēršana tiek veikta vai nu ar derīgu esošo grunti, vai arī
ar pievestu vidēji rupju smilti. Esošās grunts atbilstību kontrolē būvdarbu
vadītājs un būvuzraugs. Tranšeja var tikt aizbērta tikai pēc saskaņošanas ar
būvuzraugu. Aizberot tranšeju, tiek veikta aizberamā materiāla blīvēšana pa
kārtām. Sablīvējumu pārbauda katrai kārtai ar atbilstošām ierīcēm.
- Seko izveidoto sistēmu pārbaudes pirms
ceļa seguma pilnīgas atjaunošanas. Šajā periodā visbiežāk ceļa segums tiek
izbūvēts līdz pagaidu stadijai un nodots iedzīvotāju lietošanā līdz pilnīgu
pārbaužu rezultātu saņemšanai.
- Ja kanalizācijas sistēma tiek izbūvēta
dziļāk par 2,5 metriem, tad vispirms tiek veikts pilns iepriekš aprakstītais
darba cikls šai cauruļvadu sistēmai, bet pēc tam atkārtots darba cikls -
ūdensvada cauruļvadu sistēmai.
- Pēc kanalizācijas sistēmas pārbaudes tiek
izbūvēti pieslēgumi.
- Pirms asfalta seguma izbūves tiek ieklāts
un sablīvēts drenējošas smilts slānis un šķembu slānis. Ieklātās šķembu kārtas
sablīvējums tiek pārbaudīts ar statiskās slodzes testu.
- Pēc sekmīga statiskās slodzes testa tiek
ieklāts asfalts. Parasti izbūvē pēc iespējas garāku ielas posmu, ietaupot
līdzekļus un laiku. Tāpat asfaltu kvalitatīvāk un lētāk var ieklāt apjomīgākā,
garākā posmā, ja to dara vienlaicīgi, nevis daudzas reizes klājot īsākos ceļa
posmos. Tādā veidā tiek samazināts arī kopējais satiksmes ierobežojumu laiks
konkrētajā ielā, kā arī vizuāli asfalts ir vienlaidus nevis atsevišķu tā daļu
sakombinējums. Vispirms ar lielo tehniku tiek ieklāts ielas galvenais segums.
Pēc tā paveikšanas seko pievedceļu sakārtošanas un labiekārtošanas darbi. Laika
posms starp galvenā ielas seguma ieklāšanu un pievedceļu sakārtošanu var ilgt
vairākas nedēļas.
-
Visi
darbi tiek pilnībā paveikti līdz objekta nodošanai ekspluatācijā.
SIA „Jūrmalas ūdens” lūdz jūrmalniekus būt iecietīgiem un
saprotošiem, lai kopā padarītu dzīvi Jūrmalā patīkamāku, kvalitatīvāku un
ekoloģiski drošāku.
|